• Reklāma1
  • Reklāma2
  • image
  • Nano.lv
  • IZM
  • 1a.lv
  • Bahlsen
  • Nivea
  • Meduskoks
  • Stiga
  • Chupachups
  • evian
  • Fruittella
  • TabulaRasa
  • mentos
  • RD IKSD
  • www.perfettivanmelle.com/
  • Meller

Noteikumi (no 2016.gada aprīļa)

ITHF apstiprināti galda hokeja noteikumi.

(Oriģināls)

Noteikumu oficiālā valoda ir angļu. Ja ir atšķirība starp tulkoto versiju un angļu valodas versiju, tad prioritāri ir tas, kas rakstīts angļu valodas noteikumu versijā.

1. Spēlētāji rīkosies atbilstoši sekojošam Spēlētāja uzvedības kodeksam.
Visi spēlētāji vienmēr izturas taisnīgi un sportiski. Galda hokejs ir sporta veids, ko spēlē ar izpratni par taisnīgumu, ētiku un cieņu.

2. Laukuma modelis un sagatavošana.

2.1. Jālieto Stiga spēles laukums.
2.2. Vārtu bedrei jābūt izgrieztai.
2.3. Laukumam jābūt piestiprinātam pie galda.
2.4. Laukuma virsmas slīdamība jāsaglabā tāda pati kā rūpnīcā ražotā.
2.5. Spēlētājam ir atļauts pretinieka vārtos ievietot ripas deflektoru **. Šādā gadījumā šim spēlētājam ir jābūt otram tādam pašam deflektoram un ir jādod iespēja savam pretiniekam to ievietot pretējos vārtos.

3. Spēlētāju figūriņas.
3.1. Jālieto Stiga Play-Off versijas spēlētāju figūriņas (visām figūriņām nūjas ir uz vienu pusi).
3.2. ITHF var atļaut lietot savādākas Stiga spēlētāju figūriņas, ja organizatoriem ir pamatots iemesls.

4. Spēles.
4.1. Spēles ilgums ir piecas minūtes.
4.2. Laiks netiek apturēts, ja ripa ir ārpus spēles laukuma.
4.3. Visām spēlēm jālieto audio (skaņas) taimers.
4.4. Skaidram un nepārprotamam skaņas signālam jāpaziņo par, ka tuvojas spēles sākums. Šim signālam (mūzikai vai skaņas brīdinājumam) jāskan trīsdesmit līdz piecpadsmit sekundes pirms katras spēles sākuma. Audio taimerim jāsignalizē noteikti laika intervāli- vai nu trešdaļas vai minūtes, ar nepārprotamām skaņām, kā arī mūzikai jāmēra spēles pēdējās 30 sekundes. Spēle beidzas ar nepārprotamu beigu signālu.
4.5. Ja spēle ir jāatsāk no sākuma (piem., taimera darbības traucējums) pēc traucējuma, tad abi spēlētāji patur pirms spēles pārtraukšanas gūtos vārtus.
4.6. Ja spēlētājs nav galda priekšā un gatavs spēlēt 30 sekundes pēc spēles sākuma, viņš automātiski zaudē šo spēli ar rezultātu, kāds noteikts sacensību reglamentā.
4.7. Ja spēlētājs neturpina iesāktu spēli, lai arī pretinieks to pieprasa, viņš automātiski zaudē visus šajā spēlē gūtos vārtus, bet pretinieks var pieskaitīt saviem gūtajiem vārtiem papildus 5 vārtus.
4.8. Izslēgšanas (Play-Off) spēļu laikā, ja pēc 5 minūtēm ir neizšķirts, tiek noteikts papildlaiks. Papildlaiks sākas ar jaunu iemetienu. Uzvarētājs ir tas, kurš gūst pirmos vārtus („pēkšņā nāve”).

5. Iemetieni.
5.1. Visas spēles sākas ar laukuma centrā novietotu ripu. Spēle sākās ar atklāšanas signālu. Ja kāds spēlētājs izspēlē ripu pirms signāla, jāizdara iemetiens.
5.2. Iemetieni tiek izdarīti iemetot ripu laukuma centrā.
5.3. Lai varētu izdarīt iemetienu, centra uzbrucējiem un kreisajiem aizsargiem jāatrodas savā laukuma pusē no sarkanās līnijas un ārpus centrālā apļa un tie nedrīkst pieskarties ripai līdz brīdim, kad tā skar laukumu.
5.4. Ripa uzskatāmi jāpalaiž vaļā apmēram 5 cm virs figūriņām, turot roku nekustīgi. Ripas plakanajai pusei jābūt vērstai uz leju.
5.5. Pirms palaist vaļā ripu jāpārliecinās, ka pretinieks ir sagatavojies. Ja iemetiens ir izpildīts nepareizi, pretiniekam ir tiesības pieprasīt atkārtotu iemetienu vai arī jauno iemetienu izpildīt pašam. Ja izslēgšanas spēļu laikā spēlētājs izdara daudz kļūdainu iemetienu, pretiniekam it tiesības pieprasīt, lai iemetienus izpilda neitrāla persona.
5.6. Ja vārti tiek gūti pirms ir pagājušas 3 sekundes pēc iemetiena, tie netiek skaitīti. Šis likums ir spēka arī, ja iemetienu veic neitrāla persona.
5.7. Lai pēc iemetiena vārti tiktu ieskaitīti, jāpiepildās vismaz vienam no šiem nosacījumiem: a) ripa pieskaras apmalei; b) ripa pieskaras kādai citai figūrai, izņemot uzbrūkošo centru un aizsargājošos vārtsargu, vismaz 3 sekundes pēc iemetiena; c) tiek izdarīta apzināta piespēle uz centru. Ja ir šaubas par apzinātu piespēli, spēlētājs, kurš aizsargājas (vai tiesnesis, kas vēro spēli) var izlemt vai tiek atļauts gūt tiešus vārtus. Ja tiek izlemts, ka nav atļauts gūt tiešus vārtus ar centru, tad jāpiepildās a) vai b) nosacījumiem.
5.8. Ja izslēgšanas spēļu laikā nepieciešams „pēkšņās nāves” pagarinājums, spēlētāji var prasīt neitrālai personai izpildīt iemetienu un viņi var vienoties izpildīt sekojošu iemetiena izvēles veidu: neitrāla persona novieto ripu laukuma centrā, lūdz paziņot katram spēlētājam „Gatavs” (Ready) un tad neitrālā persona saka „Aiziet” (Go).

6. Vārtu gūšana.
6.1. Ripai ir jāpaliek vārtos, lai vārti tiktu ieskaitīti. Ja ripa izlec no vārtiem, vārti netiek ieskaitīti un spēle turpinās bez pārtraukuma.
6.2. Ripa ir jāizņem no ripu uztvērēja (ja tāds ir) pirms nākamā iemetiena.
6.3. Vārti, kas gūti piespiežot nekustīgu ripu pie uzbrūkošā spēlētāja vārtiem netiek ieskaitīti, izņemot, ja ceļā uz vārtiem ripa pieskaras apmalei vai citam spēlētājam (neskaitot pretinieka vārtsargu). Šis noteikums ir spēkā arī tad, ja nekustīga ripa nepieskaras vārtiem pirms piespiešanas kustības sākuma.
6.4. Nav atļauts stabilizēt ripu un pa tiešo gūt vārtus, lietojot figūriņas ķermeni, nevis nūju. Tomēr ir atļauts gūt vārtus ar figūriņas labo kāju, ja to lieto kā nūju (t.i. pagriežot figūriņu). Vārti, kas gūti ar figūriņas ķermeni skaitās, ja ripa kļūst nekustīga, neizmantojot vārtus guvušo figūriņu.
6.5. Vārti, kas gūti skanot beigu signālam, netiek skaitīti.
6.6. Ja vārtu gūšanas brīdī salūzt kāda spēlētāja figūriņa vai vārtsargs, vārti tiek skaitīti.
6.7. Vārti, kas gūti kustinot visu laukumu, netiek skaitīti.

7. Vārtu laukuma likums.
7.1. Ja nekustīga ripa atrodas uz vārtu līnijas un nepieskaras vārtsargam, tad spēlētājs, kurš aizsargājas, var saukt „Bloks” (Block) un izdarīt jaunu iemetienu.
7.2. Ja ripa pilnībā atrodas vārtu laukumā, bet neskar vārtu līniju, spēlētājam ir jāturpina spēle.

8. Ripas kontroles likums.
8.1. Nav atļauts kontrolēt ripu, neizdarot skaidri redzamu mēģinājumu gūt vārtus. Tas tiek uzskatīts par pasīvu spēli.
8.2. Kad redzamas pasīvas spēles pazīmes, pretspēlētājs var dot brīdinājuma signālu, sakot „pasīva spēle” (passive play). 3 sekundēs pēc pasīvas spēles brīdinājuma, spēlētājam, kurš kontrolē ripu ir jāizdara metiens pa vārtiem vai jāpiespēlē centra uzbrucējam, pretējā gadījumā pretinieks veic iemetienu. Šajā situācijā ir atļauts izdarīt piespēles pirms metiena pa vārtiem vai piespēles uz centru, ja tas notiek 3 sekunžu ietvaros, kopš brīdinājuma izteikšanas.
8.3. Ja ripu kontrolē viena un tā pati figūriņa, neizdarot piespēles vai metienus, pretinieks brīdinājumu var izteikt, ja ir pagājušas 5 sekundes, kopš figūriņa ieguvusi ripas kontroli. Sekundes laikā pēc pamatota “5 sekunžu” brīdinājuma, ripai ir jānokļūst zonā, kur to ir iespējams aizsniegt vienai no pretinieka figūriņām. Pretējā gadījumā pretinieks var teikt “stop” un izdarīt iemetienu. Ja spēli tiesā tiesnesis, tad var izmantot ripas kontroles taimeri, kas dod vienu signālu pēc 5 sekundēm un citu pēc 6 sekundēm. Šajā gadījumā tiesnesis (vai tā palīgs) taimeri var nonullēt katru reizi, kad ripa pārvietojas no vienas figūriņas laukuma daļas uz citu, kā arī piešķirt iemetienu pretiniekam, kad atskan 6 sekunžu signāls.
8.4. Ja nesaskaņas sakarā ar pasīvu spēli notiek starp diviem izslēgšanas spēļu spēlētājiem vai, ja vairāki spēlētāji jebkādā turnīra spēļu kārtā apsūdz kādu spēlētāju pasīvā spēlē, neitrāla persona, kurai piekrīt abi spēlētāji (tiesnesis) var tikt piesaukta, lai vērotu sekojošo spēli (spēles). Ja spēlei ir piesaukts tiesnesis, spēlētāji paši nedod brīdinājuma signālus, un iemetiens sakarā ar pasīvu spēli jāizdara tiesnesim.
8.5. Ja spēlētājs sacensību laikā atkārtoti ignorē šos noteikumus par pasīvu spēli, sacensību tiesneši var noteikt attiecīgo spēļu pārspēles tiesnešu uzraudzībā. Ja iespaidoto spēļu skaits ir liels (lielāks par 3), tad turnīra tiesneši var pieņemt lēmumu, ka šis spēlētājs automātiski zaudē visas šīs spēles ar rezultātu kāds ir noteikts turnīra reglamentā.

9. Iejaukšanās.
9.1. Spēlētājs savas figūriņas var piespiest uz leju tikai tad, ja viņam ir pilnīga ripas kontrole.
9.2. Ja spēlētājs gūst vārtus kamēr pretinieks piespiež savu spēlētāju figūriņas, vārti skaitās.
9.3. Ja spēlētājs pamana, ka kāda no pretinieka figūriņām ir pacēlusies uz augšu, viņš var pārtraukt spēli un prasīt pretiniekam piespiest figūriņu uz leju un pretiniekam tas ir jādara. Spēlētājs var turpināt spēli tad, kad pretinieks ir tam gatavs.
9.4. Ja spēlētājs piespēlē ripu citai savai figūriņai laikā, kad viņš piespiež figūriņas, jāizpilda iemetiens.
9.5. Rupja spēle, kas izraisa spēles galda kratīšanu un ripas kustību ir aizliegta.
9.6. Ja spēles laukuma kratīšanas rezultātā spēlētāja figūriņa zaudē kontroli pār ripu, ripa ir jāatgriež pie šīs figūriņas.
9.7. Spēles laikā spēlētāji nedrīkst novietot savas rokas spēles laukuma virsmas (ledus) tuvumā jebkādā veidā, kas var traucēt spēli. Ja spēles laikā spēlētāja roka pieskaras kustībā esošai ripai, pretinieks var izvēlēties novietot ripu tur, kur tā visticamāk būtu nonākusi (vārtos vai pie kāda no spēlētājiem) vai pieprasīt iemetienu, ko pats arī izpilda. Ja nav skaidrība, kur ripa nonāktu, lēmums tiek pieņemts pretinieka labā.

10. Traucējumi.
10.1. Ja atgadās kāda neparedzēta situācija (piem., salauzts vadības mehānisms, stienis vai laukums, izbīdīti vārti, nodziest gaisma, uz laukuma ir vairākas ripas vai kāds/kaut kas traucē kādu no pretiniekiem), spēle ir nekavējoties jāaptur. Ja spēles laikā rodas traucējums, kas ir acīmredzams tikai vienam no spēlētājiem (nokritusi gumija no stieņa, vārti nav savā vietā, saliekts stienis, spēles laukuma atbalsts nobīdījies), spēlētājam jāaptur spēle sakot „STOP”, citādāk vārti, kas gūti šajā laikā tiks skaitīti. Spēle turpinās, kad abi spēlētāji tam ir gatavi.
10.2. Ja spēle ir pārtraukta un ir zaudēts ievērojams laiks, tad šo laiku pievieno atlikušajam laikam un spēle turpinās.
10.3. Vārti, kas gūti apturētas spēles laikā neskaitās.
10.4. Ja pirms spēles apturēšanas ripas kontrole nepārprotami bija kādam no spēlētājiem, spēle turpinās novietojot ripu, kur tā bija, savādāk tiek izpildīts jauns iemetiens.
10.5. Taimera darbības traucējuma gadījumā spēli aptur. Ir nepieciešams noteikt cik daudz laika ir nospēlēts vai vēl atlicis, lai spēles garums būtu maksimāli tuvu 5 minūtēm, kā arī, lai nodrošinātu, ka vārti nav gūti pēc 5 minūšu spēles laika. Ja tas nav iespējams, izmantojot tehniskos līdzekļus, organizatoriem jānodrošina šī noteikumu punkta izpilde apļa turnīru laikā, savukārt izslēgšanas spēļu laikā tā ir tiesneša, ja tāds ir, vai pašu spēlētāju atbildība.



** - Deflektors - ierīce, ko ievieto vārtos, lai mazinātu ripas izlekšanu no vārtiem. LGHF rīkotajos turnīros deflektori tiek uzstādīti visiem laukumiem.

TURNĪRU KALENDĀRS

KALENDĀRS TABULĀ

INFO PARTNERIS


sportacentrs.com